Thursday, October 22, 2009

Ringkasan

MENYIMPAN DI BANK/ASB/TABUNG HAJI

PruBSN : Berapa banyak anda menyimpan sebulan?
Klien: RM 200

PruBSN : Boleh saya tahu biasanya anda menyimpan di mana?
Klien:
ASB/Tabung Haji/Maybank/ Suke hati saya la nak simpan kat mana pun.

PruBSN : OK. Katakanlah anda menyimpan di Tabung Haji, dengan hasrat untuk menunaikan fardhu Haji di Mekah. Sebulan anda simpan
RM200, setahun anda dah simpan RM2400. Tapi kalau anda simpan di bank, anda boleh keluarkan bila-bila masa sahaja. Jadi ia tidak dikira sebagai simpanan. Betul tak?
Klien: Betul.

PruBSN : Setuju tak kalau saya katakan kita tidak tahu bila kita akan sakit apatah lagi mati?
Klien: Setuju.

PruBSN : Katakanlah tiba-tiba selepas setahun menyimpan di bank (dah ada RM2400 ni) anda jatuh sakit atau anda terlibat dalam kemalangan jalan raya dan kena buat operation. Nak buat dengan cepat, melibatkan hidup atau mati, dan memerlukan kos RM20k,RM30k, RM 40k atau RM50k. Agak-agak anda ada masalah tak nak kumpul duit sebanyak tu?

Klien: Tak ada masalah.
PruBSN : Tanhniah. Terima kasih. Jumpa lagi. (Abaikan klien ini kerana takaful hanya untuk orang yang xmampu je . Orang yang dah mampu sila bayar sendiri kos rawatan perubatan anda.)

Klien: Ada masalah.
PruBSN : Masalah ni boleh selesai dengan mudah sekali. Anda nak tahu tak?

Klien: Tak nak.
PruBSN : Tak nak sudah.

Klien: Nak.
PruBSN : Kalau nak... (teruskan membaca di bawah)

** Kami di Prudential BSN Takaful diamanahkan untuk berkongsi dengan orang yang nak tahu sahaja. Orang yang xnak tahu, tak mengapa. SWSWSWN - Some Will, Some Won't, So What?, Next.


MENYIMPAN DI PRUDENTIAL BSN TAKAFUL

PruBSN : Kalau anda meyimpan di Prudential BSN Takaful, konsepnya sama sahaja seperti anda simpan di bank. Setiap bulan anda simpan RM200, setahun anda dah simpan RM2400. Betul tak?
Klien: Betul.

PruBSN : Tetapi selepas bulan ke-3 sahaja, Prudential menyediakan dana sebanyak RM500,000 (setengah juta maa..) untuk anda gunakan membayar apa-apa sahaja kos rawatan yang melibatkan kesihatan dan hospital. Anda tak perlu bayar dulu kemudian claim. Itu cara lama. Dengan medical card ni, anda tunjukkan sahaja kad ini kepada hospital, dan hospital akan uruskan semuanya untuk anda. ANDA CUMA PERGI MENDAPATKAN RAWATAN. TAK PERLU FIKIR PASAL BAYARAN. Boleh selesai tak masalah tadi?
Klien: Boleh.

PruBSN : Jadi patut ke tak anda dapatkan kad ini?
Klien: Patut. Tapi apa lagi yang saya dapat?

Kalau anda ingin tahu dengan lebih lanjut hubungi saya, Rozaen di 013-411 9605 (SMS dan CALL) atau klik di sini.

No comments:

Post a Comment